Thuisadministratie

Wat is thuisadministratie voor senioren?

Thuisadministratie is een dienst om ouderen te helpen hun administratie op orde te krijgen. Soms is er plotseling hulp nodig. Bijvoorbeeld omdat de partner altijd de administratie deed en daar nu niet meer toe in staat is. Het kan best lastig zijn om de administratie ineens zelf te moeten doen.

De thuisadministrateur biedt tijdelijke ondersteuning aan mensen die hun administratie niet zelfstandig kunnen voeren. De ondersteuning is er om ernstiger problemen te voorkomen en richt zich op de dagelijkse administratie van senioren. De thuisadministrateur biedt hulp voor orde en rust in de administratie zodat de financiële situatie stabiliseert. Een tijdige signalering van problemen, zodat die geen structureel karakter krijgen. Ze helpen mensen de regie over de financiële huishouding te krijgen, wat de zelfredzaamheid van mensen vergroot.

Waarom thuisadministratie?

Belastinginvullers die 65-plussers helpen bij hun aangiften signaleerden dat deze ouderen vaak moeite hebben met de administratie. Zij hebben dikwijls een onvolledig beeld van de inkomsten en uitgaven. Zeker voor mensen met een krappe beurs kan dit problematisch zijn als zij voor onverwachte uitgave komen te staan.

Waar kom ik meer te weten over thuisadministratie?

Bent u op zoek naar hulp of meer informatie bij uw administratie, dan kunt u terecht bij een van onze thuisadministreurs.

De thuisadministrateurs zijn:

  • Henk Gulickx            Tel. 013 507 8335
  • Lies van Moorsel       Tel. 013 507 8371

Te bereiken via E-mail:     thuisadministratie@seniorenbn.nl